De conformitat amb el que es preveu en l’article 133 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en relació amb l’article 69 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, amb l’objectiu de millorar la participació dels ciutadans en el procediment d’elaboració de normes, amb caràcter previ a l’elaboració dels projectes normatius, se substanciarà una consulta pública, a través del portal web de l’Administració competent, en la qual es recaptarà l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma sobre:
- Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
- La necessitat i oportunitat de la seva aprovació.
- Els objectius de la norma.
- Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores.
En compliment de l’anterior, s’obre un període de consulta pública prèvia de 10 dies naturals respecte al present projecte reglamentari.
ANTECEDENTS
La gestió de les subvencions regulada a la Llei 38/2003, de 17 de novembre es realitzarà d’acord amb els següents principis:
- Publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.
- Eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l’Administració atorgant.
- Eficiència en l’assignació i utilització dels recursos públics.
La Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, suposa un pas més en el procés de perfeccionament i racionalització del sistema econòmic. Un dels principis que regeix la Llei és el de la transparència que, juntament amb la gran varietat d’instruments que s’articulen en la Llei, redunda de manera directa en un increment dels nivells d’eficàcia i eficiència en la gestió de la despesa pública subvencional.
En aquest sentit, una major informació sobre les subvencions farà possible eliminar les distorsions i interferències que poguessin afectar el mercat, a més de facilitar la complementarietat i coherència de les actuacions de les diferents Administracions Públiques evitant qualsevol tipus de solapament.
NECESSITAT I OPORTUNITAT
Les bases reguladores de les subvencions de les corporacions locals s’hauran d’aprovar en el marc de les bases d’execució del pressupost, a través d’una ordenança general de subvencions o mitjançant una ordenança específica per a les diferents modalitats de subvencions.
Conforme al que disposa l’article 9 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions, l’aprovació d’unes bases reguladores és un requisit previ per a poder establir el corresponent procediment de concessió de subvencions.
OBJECTIUS DE LA NORMA
Les bases reguladores de les subvencions tenen com objectiu:
- Millora de la seguretat jurídica i l’eficàcia normativa.
- Facilitar la gestió de les subvencions.
- Incrementar la concurrència per part dels interessats en les diferents convocatòries.
- Dotar de plena transparència al procediment de gestió de les subvencions.
Les bases de concessió de les subvencions concretarà, com a mínim, els següents extrems:
a) Definició de l’objecte de la subvenció.
b) Requisits que hauran de reunir els beneficiaris per a l’obtenció de la subvenció i, si és el cas, els membres de les entitats contemplades en l’apartat 2 i segon paràgraf de l’apartat 3 de l’article 11 d’aquesta Llei; diari oficial en el qual es publicarà l’extracte de la convocatòria, per conducte de la BDNS, una vegada que s’hagi presentat davant aquesta el text de la convocatòria i la informació requerida per a la seva publicació; i forma i termini en què han de presentar-se les sol·licituds.
c) Condicions de solvència i eficàcia que hagin de reunir les persones jurídiques a les quals es refereix l’apartat 2 de l’article 12 d’aquesta llei.
d) Procediment de concessió de la subvenció.
e) Criteris objectius d’atorgament de la subvenció i, si és el cas, ponderació d’aquests.
f) Quantia individualitzada de la subvenció o criteris per a la seva determinació.
g) Òrgans competents per a l’ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció i el termini en què serà notificada la resolució.
h) Determinació, si és el cas, dels llibres i registres comptables específics per a garantir l’adequada justificació de la subvenció.
i) Termini i forma de justificació per part del beneficiari o de l’entitat col·laboradora, si és el cas, del compliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció i de l’aplicació dels fons percebuts.
j) Mesures de garantia que, si és el cas, es consideri constituir a favor de l’òrgan concedent, mitjans de constitució i procediment de cancel·lació.
k) Possibilitat d’efectuar pagaments anticipats i abonaments a compte, així com el règim de garanties que, si és el cas, hauran d’aportar els beneficiaris.
l) Circumstàncies que, a conseqüència de l’alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, podran donar lloc a la modificació de la resolució.
m) Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.
n) Criteris de graduació dels possibles incompliments de condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions. Aquests criteris resultaran d’aplicació per a determinar la quantitat que finalment hagi de percebre el beneficiari o, si és el cas, l’import a reintegrar, i hauran de respondre al principi de proporcionalitat.
POSSIBLES SOLUCIONS ALTERNATIVES REGULADORES I NO REGULADORES
No existeixen solucions no reguladores per a l’objectiu previst.
TERMINI DE REMISSIÓ
El termini per a presentar documentació serà des de dijous, 20 de febrer de 2025 fins a dissabte, 1 de març de 2025.
PRESENTACIÓ D’OPINIONS
Les opinions respecte les bases reguladores de les subvencions es podran remetre’s a l’adreça de correu: ajuntament@castellvelldelcamp.cat
Hauran d’indicar les següents qüestions:
- Assumpte: “Bases reguladores de subvencions”.
- Nom i cognoms / denominació o raó social del participant
- Organització o associació (si correspon)
- Contacte (correu electrònic)
Només seran considerades les respostes en les quals el remitent estigui plenament identificat (nom complet al costat del DNI o CIF en funció de la personalitat física o jurídica).
Amb caràcter general les aportacions rebudes es consideraran susceptibles de difusió pública. Les parts de la informació remesa que, segons el parer de l’interessat, hagin de ser tractades amb caràcter confidencial i, en conseqüència, no puguin ser difoses públicament, hauran de ser assenyalades i identificades de manera explícita en el propi text remès. A aquest efecte, no es tindran en compte els missatges genèrics de confidencialitat de la informació.